/Files/images/cooltext512740978.gif

/Files/images/7018.gif

/Files/images/04.gif

1.Переконайтися у власній впевненості, що дитячий садок необхідний для вашої сім'ї саме зараз. Дитина добре відчуває, коли батьки сумніваються в доцільності "Садівського" виховання. Будь-які ваші коливання віна використовує для того, щоб чинити опір розлученню з батьками. Легше і швидше звикаються діти, у батьків яких немає альтернативи дитячому саду.

2. Розкажіть дитині, що таке ЗДО, навіщо туди ходять діти, чому ви хочете, щоб маля пішло в дитячий садок. Наприклад: «ЗДО це такий красивий будинок, куди мами й тата приводять своїх малят. Я хочу, щоб ти познайомився і подружився з іншими дітьми і дорослими. У садку все пристосовано для дітей. Там маленькі столики і стільчики, маленькі ліжечка, маленькі раковини для вмивання, маленькі шафи, багато цікавих іграшок. Ти все зможеш розглянути, доторкнутись, пограти з цими речами. У саду діти їдять, гуляють, грають. Я дуже хочу піти на роботу, мені це цікаво. І я дуже хочу, щоб ти пішов в дитячий садок, щоб тобі теж було цікаво. Вранці я відведу тебе в садок, а увечері заберу. Ти мені розповіси, що у тебе було там цікавого, а я розповім тобі, що у мене цікавого на роботі. Багато мам і тат хотіли б відправити до цього садка своїх дітей, але беруть туди не всіх. Тобі пощастило, восени я почну водити тебе туди. Але нам потрібно підготуватися до цього. Купити всі необхідні речі, приготувати "радісну коробку", вивчити ім*я вихователів і правила дитячого садка.

3. Проходячи біля дитячого садка, з радістю нагадуйте дитині, як йому повезло — восени він зможе ходити сюди. Розповідайте рідним і близьким у присутності маляти про свій успіх, говорить, що пишаєтись своєю дитиною, адже її прийняли в дитячий садок.

4. Розкажіть дитині про режим ЗДО: що, як і в якій послідовності, віна робитиме. Чим детальніше буде ваша розповідь і чим частіше ви її повторюватимете, тим спокійніше і упевненіше відчуватиме себе ваше дитя, коли піде в садок. Запитуйте у маляти, запам'ятав і він, що робитиме після прогулянки, куди складати свої речі, хто йому допомагатиме роздягатися, що він робитиме після обіду. Питаннями такого роду ви зможете проконтролювати, чи добре дитина запам'ятала послідовність подій. Малят лякає невідомість. Коли дитя бачить, що очікувана подія відбувається, як і було обіцяно, віна відчуває себе упевненіше.

5. Побалакайте з дитиної про можливі труднощі, до кого віна може звернутися за допомогою, як віна це зможе зробити, Наприклад: "Якщо ти захочеш пити, підійди до вихователя і скажи: "Я хочу пити", і Ганна Миколаївна наллє тобі води. Якщо захочеш в туалет, скажи про це». Не створюйте у дитини ілюзій, що все буде виконано на першу вимогу і так, як віна хоче. Поясніть, що в групі багато дітей і інколи її доведеться почекати своїй черзі. Ви можете сказати маляті: "Вихователь не зможе одягнути відразу всіх дітей, тобі доведеться трохи почекати». Спробуйте програти всі ці ситуації з дитям будинку. Наприклад, ви — вихователь, а ведмежа, за якого вам теж доведеться говорити, просить пити.

6. Приготуйте разом з дитиною «радісну коробку», складаючи туди недорогі речі. Це можуть бути невеликі іграшки, привабливі для вашого дитини і вже точно будуть радувати інших дітей, коробочки з вкладеними в них забавними предметами: красиві паперові серветки або латочки з тканини, приємні на дотик; книжки з малюнками. Можливо, ви вмієте складати орігамі, тоді сміливо відправляйте в «радісну коробку» паперового журавля або собачку. За літо ви наповните коробку. Тоді восени вранці вам простіше буде відправляти дитину в дитячий садок: з іграшкою веселіше йти і простіше зав'язати стосунки з іншими дітьми.

7. Навчіть дитину знайомитися з іншими дітьми, звертатися до них по імені, просити, а не віднімати іграшки; пропонувати свої іграшки, робити послуги іншим дітям.

8. Дитя звикне тим швидше, чим з великою кількістю дітей і дорослих зможе побудувати стосунки. Допоможіть йому в цьому. Познайомтеся з іншими батьками і їх дітьми. Називайте інших дітей у присутності вашої дитини на ім*я.

9. Чи знаєте ви, що чим краще будуть ваші стосунки з вихователями та іншими батьками і їх дітьми, тим простіше буде звикнути вашій дитині.

10. Будьте поблажливі і терпимі до інших. Досконалих людей немає. Проте, прояснювати ситуацію, що турбує вас, необхідно. Робіть це в м'якій формі або через фахівців. У присутності дитини уникайте критичних зауважень в адресу ЗДО і його співробітників. Ніколи не лякайте дитину дитячим садом.

11. В період адаптації емоційно підтримуйте дитину. Тепер ви проводите з ним менше часу. Компенсуйте це якістю спілкування. Частіше обіймайте дитину. Скажіть маляті: «Я знаю, що ти нудьгуєш без мене, що тобі буває страшно. Коли відбувається щось нове, завжди спочатку страшно, а потім звикаєшся і стає цікаво. Ти молодець, ти сміливий, я пишаюся тобою. У тебе все вийде».

12. Розробіть разом з дитиною нескладну систему прощальних знаків уваги, і йому простіше буде відпускати вас.

13. Пам'ятайте, що на звикання дитини до дитячого садка може потрібно до півроку. Розраховуйте свої сили, можливості і плани. Краще, якщо на цей період в сім'ї буде можливість підстроїтися до особливостей адаптації свого маляти.

14. Якщо через місяць ваша дитина ще не звикла до дитячого садука перевірте список рекомендацій і спробуйте виконати ті з них, про які ви забули.

15. Якщо ви продовжуєте мати потребу у контакті з фахівцями, педагоги і психологи дитячого садка чекають вас! Як показує досвід, позитивний ефект має наступна практика введення дітей в групу дитячого саду з врахуванням прогнозу міри адаптації кожного дитяти. У вересні ясельна група працює з 7 до 13 годин з вихователем і помічником. Сім'ї нових вихованців мають можливість, якщо не зробили цього раніше, побувати в групі, познайомитися з педагогами.

Дітей з легкою адаптацією (за прогнозом) до дитячого садка батьки можуть приводити на весь час роботи групи з 7 до 13 годин. Важливе розуміння батьками необхідності враховувати емоційний стан дитяти. Якщо той вранці відмовляється йти в садок, мама може сказати: «Так, буває, що інколи нікуди не хочеться йти. У мене якраз сьогодні є така можливість — побути з тобою, і ти можеш залишитися вдома, а завтра знову підеш в садок. Адже там Марія Миколаївна, Сергій— твій друг. Вони нудьгуватимуть за тобою Нам доведеться зайти в садок попередити Марію Миколаївну, що ти прийдеш завтра . А може, якщо ти захочеш, ми погуляємо разом з дітьми твоєї групи?». Для дитини необхідний цей досвід. Батьки її розуміють, прислухаються до її бажань. Дуже важливо дитині бачити цього дня вихователя. Переконатися, що дорослий не ображається на неї з повагою відноситься до його бажання побути удома, радіє, нехай навіть короткою, зустрічі з дитям, говорить, що чекає його завтра. Батьки можуть відповісти і так: «Я розумію тебе, ти нудьгуєш по будинку і мамі. Але сьогодні я зайнята, йду на роботу. Давай зробимо так: ти побудеш в садку, а я на роботі домовлюся, щоб завтра залишитися з тобою вдома». Вихователь має бути попереджений про розмову, що відбулася.

Увага! Треба відчувати грань, що відокремлює пошану батьками бажання дитини і потурання дитячому капризу, хорошою профілактикою уранішніх дитячих капризів є впевненість батьків в своїй позиції, ранок без зайвої метушні, оптимізм і відчуття гумору.

/Files/images/7018.gif

Яких лікарів необхідно обійти перед дитячим садком?

У поліклініці, в якій спостерігається дитина вам видадуть "Медичну карту дитини для освітніх установ дошкільної, початкової загальної, основної загальної, середньої (повного) загальної освіти, установи початкової і середньої професійної освіти, дитячих додому і інтернатів", форма №026/у-2000. У цьому документі накопичуватимуться зведення про стан здоров'я маляти з року в рік, до тих пір, поки він не досягне сімнадцяти років. Цей документ супроводжуватиме його у всіх дитячих і освітніх установах.

Окрім паспортних даних, в цій карті проставлені зведення про стан здоров'я дитяти до справжньої диспансеризації, про перенесені захворювання, алергічні реакції, про проведені профілактичні щеплення і так далі

Сама диспансеризація передбачає огляд:

  • хірурга - для виявлення можливих дефектів розвитку, що вимагають хірургічної корекції;
  • ортопеда - який зможе виявити різні зміни постави, початкові стадії викривлення хребта, плоскостопість і т.д.;
  • невропатолога - який зможе відзначити особливості нервової системи дитяти, його схильність до різних невротичних реакцій;
  • окуліста - він повинен визначити гостроту зору, а також необхідність його корекції;
  • отоларинголога - який розповість вам про особливості будови носоглотки маляти, про можливу схильність до захворювань вуха, горла і носа і дасть рекомендації по їх профілактиці;
  • дерматолога - який оцінить стан шкіри дитяти. Це особливо поважно для дітей з алергічними захворюваннями; крім того, деякі зміни шкіри, що приймаються батьками і навіть лікарками за так званий діатез, можуть бути проявами корости або грибковими поразками шкіри, які необхідно лікувати; особливе завдання стоїть перед психологом: на підставі скрупульозного обговорення з батьками і поведінки дитяти він повинен дати рекомендації по його індивідуальній підготовці до входження в дитячий колектив;
  • педіатр - після огляду дитяти, призначає додаткові дослідження: загальний аналіз крові, аналіз сечі, дослідження калу на гельмінти, залежно від свідчень - електрокардіограму, вимір артеріального тиску, ультразвукове дослідження органів черевної порожнини і інші дослідження, а також консультації кардіолога, нефролога, гастроентеролога і інших фахівців.

В результаті аналізу всіх даних про стан здоров'я дитяти педіатром формується повний діагноз, визначається група здоров'я маляти, дається медико-педагогічний висновок про його готовність знаходитися в дитячому колективі загального типа або перебуванні в дитячому саду коректувального типа (ортопедичного профілю, логопедичного або іншого).

/Files/images/7018.gif

Поради лікаря

Диспансеризація, проведена перед оформленням в дитячий сад, повинна допомогти представити лікарці і батькам повну картину стану здоров'я дитяти, що допоможе дати рекомендації по оздоровленню його організму.

Безпосередньо перед самим вступом в дитячий сад дитя повинне здати аналізи для виключення у нього дифтерійної палички, кишкових інфекцій (термін правомочності аналізів - 7 днів) і узяти довідку з поліклініки або санітарно-епідеміологічної станції (СЕС) про відсутність контактів з інфекційними хворими (термін правомочності довідки - 3 дні).

Що ж до профілактичних щеплень, то до трилітнього віку згідно з російським календарем щеплень дитя має бути щеплений проти туберкульозу, чотирикратний - проти дифтерії, кашлюку і правця (АКДС), п'ятикратно - проти поліомієліту, однократно - проти кору, краснухи, епідемічного паротиту. Крім того, багато дітей можуть бути щеплені до цього часу проти гепатиту В, гепатиту А, гемофільною і меннінгококкової інфекцій. Щорік дітям проводиться реакція Манту, і при позитивному її результаті дитя повинне отримати консультацію у лікарки-фтизіатра.

Якщо по яких-небудь причинах щеплення дитяті проводилися по індивідуальному графіку або у зв'язку з великим запізненням у зв'язку із захворюваннями - ви можете нагнати графік в літній час. Щеплення повинне проводиться лише за умови повного здоров'я дитяти. Проте відсутність "повного набору" щеплень у маляти на момент оформлення його в дитячий сад не може бути причиною відмови в прийомі.

/Files/images/7018.gif

Індивідуальні особливості

Період адаптації в колективі дитячого саду у кожного дитяти свій. В одного це виявляється гострими респіраторними вірусними інфекціями (ОРВІ), в іншого - порушеннями в роботі кишечника (замки, проноси), в третього - дратівливістю, плаксивістю, швидкою зміною настрою і так далі Тому порадьтеся з педіатром, що спостерігає дитяти, про призначення профілактичних препаратів, які можна застосовувати перед вступом в дитячий сад і в перші тижні перебування в нім.

/Files/images/7018.gif

Звикаємо до нової обстановки дитячого саду

Постарайтеся ближче до вересня погуляти з дитям біля дитячого саду. Звертайте увагу маляти на дітей, що грають на території дитячого саду, особливо якщо серед них є знайомі і друзі дитяти. Ви можете інколи навіть зустрічати їх в дитячого саду.

Поступово, протягом літа, підстроюйте режим дня дитяти до режиму дня в дитячому саду, особливо якщо це стосується раннього вставання - не пізніше за вісім годинників ранку. Після обіду ваше маля повинне спати не менше однієї години або хоч би полежати з книгою або з іграшкою. Відійти до сну слід не пізніше за 21 годину.

/Files/images/7018.gif

"Домашні завдання" по адаптації до дитячого саду

1. Необхідно відрегулювати спорожнення кишечника у дитяти, бажано в уранішні години і в домашніх умовах, інакше ця проблема може стати причиною комплексів у вашого маляти.

Оптимальним часом для дефекації є час після сніданку (необхідно постаратися сформувати умовний рефлекс на дефекацію в один і той же час), коли активізується робота кишечника і максимально виражено просування їжі у напрямі до прямої кишки. Вранці дитяти треба будити з врахуванням часу на неквапливі відвідини туалету після сніданку. Добре також запропонувати йому до сніданку випити натщесерце стакан прохолодної води з додаванням 1--2 ч. л. меду, варення або цукру - якщо на ці продукти у маляти немає алергії. Прохолодна вода також стимулює роботу кишечника.

Для стимуляції дефекації в живлення дітей необхідно ввести продукти, дратівливі кишечник: підсушений чорний хліб, капусту, моркву, буряк, шпинат, кабачки, інжир, фініки, яблука, чорнослив, дині, персики, гарбуз, кефір, рослинні жири і збільшити кількість споживаної рідини до 1,5-2,0 л в день.

З живлення дітей треба виключити продукти, що викликають замки: міцний чай, какао, шоколад, гранат, кизил, манну кашу. Обмежити слід чорницю, груші, густі супи, рис, борошняні вироби (білий хліб, піроги, млинці, печиво, макарони).

Необхідно навчити дитяти користуватися туалетним папером - на той випадок, якщо спорожнення кишечника відбуватиметься в дитячому саду.

2. Маля повинне уміти самостійно мити руки з милом і сякати в носову хустку.

/Files/images/7018.gif

ПРАВИЛА ВНУТРІШНЬОГО РОЗПОРЯДКУ

Дитячий сад № 18 працює 5 днів в тиждень з 07.00 – 19.00.

  • Прийом дітей з 07.00 – 08.20.
  • Якщо Ви привели дитяти після початку якого – або режимного моменту, будь ласка, роздягніть його і почекайте разом з ним в роздягальні до найближчої перерви.
  • Педагоги готові розмовляти з Вами про Вашого дитяти вранці до 08.15 і увечері після 17.00ч. У інший час педагог зобов'язаний працювати з групою дітей і відволікати його не можна.
  • До педагогів групи незалежно від їх віку необхідно звертатися на «Ви», на ім'я та по батькові.
  • Спірні і конфліктні ситуації потрібно вирішувати у відсутності дітей.
  • Якщо Ви не змогли вирішити яке-небудь питання з педагогами групи, звернетеся до старшого вихователя або завідувачки дошкільного учережденія.
  • Пам'ятаєте, що в дитячому саду працює психолог, до якого Ви можете звернутися за консультацією і індивідуальною допомогою по всіх питаннях, що цікавлять Вас, відносно виховання дитяти.
  • Просимо Вас прослідити, щоб в кишенях дитяти не було гострих, ріжучих і таких, що колють предметів.
  • Просимо не давати дитяті в дитячий сад жувальну гумку.
  • У групі дітям не дозволяється бити і ображати один одного; брати без дозволу особисті речі, у тому числі і принесені з будинку іграшки інших дітей; псувати і ламати результати праці інших дітей. Дітям не дозволяється «давати здачі», так само, як і нападати один на одного. Ця вимога продиктована міркуваннями безпеки кожного дитяти. Просимо Вас в сім'ї підтримувати ці вимоги!
  • Плата за вміст дитяти вноситься до банку по квитанції за місяць вперед, не пізніше 15 чисел кожного місяця. Якщо гроші несплачені протягом 2 тижнів після зазначеного терміну, дитя підлягає відрахуванню з дитячого саду. Перерахунок по сплаченій квитанції за дні, які дитя не відвідувало в дитячому саду, виробляється в наступному місяці, в тому випадку, якщо для відсутності була поважна причина.
Кiлькiсть переглядiв: 266